13 kwi 2013

Tutorial I : Jak zmienić kolor na inny?


TUTORIAL I
JAK ZMIENIĆ KOLOR NA INNY?

Już kiedyś myślałam o zrobieniu krótkiego i prostego tutorialu, ale nie miałam pojęcia o czym. Odkąd założyłam aska ( http://ask.fm/entalka ) zaczęłam dostawać dużo pytań jak przerabiam trawę na zdjęciach na inny kolor i prośby, żebym zrobiła tutorial. Na początku miałam mieszane uczucia, bo wiem, że jest dużo takich tutoriali na Internecie i mój pewnie byłby kiepski. Ale.. Czemu by nie zrobić swojego własnego? Tak więc chcę Wam pokazać krótki poradnik pt "Jak zmienić kolor na zdjęciach na inny"w Photoshopie. Pokażę Wam go w  prostej wersji. Myślę że każdy potrafiłby takie coś zrobić, to na prawdę nie jest trudne i zajmuje około 5 minut.

Otwieramy Photoshopa. U mnie - angielska wersja - Photoshop CS 3.
Otwieramy zdjęcie - ja po prostu przeciągam zdjęcie z folderu do photoshopa.

1


Ja pierwsze co to zawsze bawię się krzywymi, ale nie ma to wpływu na drastyczna zmianę koloru, więc możecie ominąć kroki 2 i 3. Następnie wybieram z górnego paska Image -> Adjustments -> Curves. Dla tych którzy wybierają szybkość i wygodę : Ctrl + M

2



Następnie według własnego uznania ustawiamy krzywe. 
U mnie wyszło tak jak na poniższym zdjęciu. tylko jedną krzywą powyginałam, ale na górze w "Preset" macie inne i możecie oczywiście też z nimi pokombinować.

3

No i przechodzimy do zmiany koloru. Są na to dwa sposoby.Pierwsze dodam ten, który rzadziej wykonuje (podpisze go jako a,a częściej używany jako b).
Znowu wybieram z górnego paska Image -> Adjustments -> Replace Color

4


 Klikamy myszką na kolor który chcemy zmienić. W tym przypadku zielony. (jest zaznaczony w tym małym kwadriaciku) I przesuwakiem zmieniamy Fuzziness. Jeśli damy bardziej w prawo to zaznaczy nam się więcej obszaru zdjęcie, jeśli w lewo to mniej. 
Wszystko to widzicie na małym czarno- białym obrazku. Czarny obszar nie zmieni koloru.


5a

5a

Następnie zmieniamy Hue czyli barwę. Ta barwa która nam powstaje, pokazuje się w kwadracie na dole, a także na zdjęciu. I zmieniamy też barwę - Saturation. W prawo - nasycone kolory. W lewo- nienasycone. Można zrobić to na różne sposoby np




Mi oczywiście chodziło o inny efekt, więc powstało: 

6a
Powtarzam, tę czynność. jeszcze parę razy, żeby cała zieleń stała się niebieska, tak jak chcemy.

7a

 Następnie trochę kontrastu i jasności. Ponownie z  górnego pasku z górnego paska Image -> Adjustments -> Brightness/Color.

8

No i teraz zmieniamy położenie przesuwaka. U mnie wyszło to tak.

9


Jak dla mnie to koniec ( + zapisanie zdjęcia: z górnego paska File -> Save), ale oczywiście można jeszcze dużo zmienić w zdjęciu. Ja zawsze coś tam jeszcze zmieniam.

A inny sposób tej przeróbki, który ja używam już wam prezentuje. Do 3 robimy wszystko tak samo.
A teraz innaczej. Z górnego paska wybieramy Image -> Adjustments -> Selective Color :


4b


Otwiera nam się okienko i wybieramy kolor, który chcemy zmienić. W moim przypadku to zielony.
Zmieniamy według uznania przesuwając przesuwakiem w prawo w lewo rożne kolory.


5b


Robimy tak kilka razy, aż natężenie zmienionego koloru będzie takie jakie chcemy. Wygląda to tak:

6b


7b


Teraz ponownie wracamy do punktu 8 i wszystko już robimy tak samo.

Końcowy efekt wygląda tak:


Jak dla mnie przerobiłabym jeszcze troszkę twarz i pousuwała niedoskonałości, ale nam chodziło tylko o kolor zielony


Mam nadzieję, że mój mały poradnik jest w miarę czytelny  i każdy będzie mógł spróbowac tego sam. W razie pytań piszcie komentarze lub pytajcie na asku (http://ask.fm/entalka). Jeśli coś jest źle to też zwróćcie mi uwagę. Ale też troszkę wyrozumiałości, bo to mój pierwszy tutorial. Czy ostatni? Wszystko się okaże. Mam nadzieję, że komuś pomogłam i że ktokolwiek z niego skorzysta. Jeśli już będziecie mieć efekty to chętnie zobaczę, możecie podsyłać :)


Dane techniczne : 
Modelka : Klaudia Pęcak
Makijaż : Gosia Komisarz
Fotograf : Natalia Żygłowicz



11 komentarzy:

  1. tutorial bardzo fajny:) oczywiście czekam na następne, bo ten może i krótki i szybki, ale bardzo łatwy, przyjemny i niesamowicie przydatny! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za opinię. Na razie nie przewiduje następnego ;)

      Usuń
  2. bardzo fajny tutorial:) moim zdaniem, każdy taki tutorial wnosi coś nowego, ja też niedawno zaczęłam się tym trochę zajmować i dostałam już odzew, że przydało się co najmniej kilku osobom;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wreszcie przeczytałam jakiś przejrzysty tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  4. swietny i czekam na nastepny :) dzieki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. boże, jaka Ty kochana! ♥
    dziękuję bardzo za pomoc :) przyda mi się do prac :D

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo mi się podoba, prosto i konkretnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam pytanie co do tego programu. pobrałaś go z internetu prawda? jeśli tak, to powiedz, czy po kliknięciu na 'download' lub 'pobierz' wyświetliła Ci się inna strona, z której trzeba było pobrać, zainstalować i zalogować się w programie takim jak Adobe Creative Cloud?

    OdpowiedzUsuń
  8. da się coś takiego zrobić w gimpie?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Natalia Żygłowicz - fotografie , Blogger